En glad överraskning...

...fick jag idag när min kollega kom en timma tidigare till jobbet för att hon trodde att hon började då. Vilket helt plötsligt betydde att jag kunde gå hem klockan tre istället för det förmodade halv fem! Det var en glad Kicki som cyklade hemmåt i solskenet, som stunden senare förvandlades till moln och blåst och kallt. Jaja, ett plus och ett minus!

Ikväll blir det Olearys med jobbet eftersom vår vaktmästare har behagat fylla 70 år. Jajjemän, du läste rätt. 70 år! Och fortfarande jobbar han fler timmar per dag än du och jag någonsin kommer att göra. En man som lever för att jobba, det är vad Kenneth är. Jag hoppas verkligen att jag är sådär pigg när jag är 70 år, men stället för att jobba längre dagar än någonsin, ska jag luta mig tillbaka och njuta av att vara en pigg pensionär som orkar med precis det jag vill orka med! :)

Undrar vad jag ska äta...detta ständiga problem. Menyval är nog bland det knepigaste....! Och speciellt på Olearys, där är det extra knepigt!

Jaja, Per the kock får väl tipsa, han har ju trots allt jobbat där, före han fastnade i träsket som kallas Aurum. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0