Idag är ingen vanlig dag...

...för idag är Kickis födelseda´! Hurra Hurra Hurra! Grattis mig! :)

De senaste dagarna har ju som de flesta märkt bjudit på ljuvlig sol och varma vindar. Jag har spenderat dessa dagar på stranden med Harry Potter i min hand. Och tro det eller ej, jag har nog till och med lyckats få lite färg! :) Tänka sig, små mirakel sker då och då...

Harry Potter är nu sorgligt nog slut, efter sju långa böcker och många år av läsande så är det till sist över. Det känns faktiskt lite tomt, vad ska man nu läsa? Vad ska man nu med spänning vänta på i bokhandeln?

image24


Jaa, jag kommer att sakna HP! Och nej, trots Johans envisa kamp, HP är inte i första hand synonymt med Hewlett Packard! HP är Harry Potter! ;)

Till helgen är hela familjen bjuden på födelsedagsfika här på Hemmansgatan och för det krävs en hel del bakande... den tidigare nämnda värmen ledde då oundvikligen till att bakandet schemalagdes nattetid då temperaturen sjönk till något mer uthärdligt i köket. Hittentills har det blivit sockerkaka, chokladbrownies med pepparmintskross samt hallongrottor. Åtminstonde en sort till ska det bli, men jag har inte riktigt bestämt mig för vad. Ska ta och bläddra igenom kakboken jag fick av Johans farmor i födelsedagspresent och se vad jag hittar! :)


image25

Nu ska jag nog ta och fylla år lite mer! :) Hej världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0