Apropå...

...att känna sig ensam. Jag känner mig ensam just nu. Jobbar kväll en massa kvällar på rad. Träffar knappt Johan alls (om man inte räknar den knappt medvetna puss jag tvingar på honom när jag kommer hem och han redan sover) och hela världen lever på andra tider än jag. :( Inte ens telefonen ringer. Inga intressanta mail. Ingen intressant post (eller det var ju inte riktigt sant, igår fick jag faktiskt ett jättefint julkort av min ena bror och hans sambo...har ju faktiskt inte kollat brevlådan än idag så man vet ju aldrig....)

Hatar att jobba kväll! :( Tänk om jag hade en liten hund. Eller en stor hund för den delen. Då skulle jag förmodligen inte känna mig hälften så ensam.

Jag har dessutom hundra tråkiga saker som jag borde ha gjort för länge sen men som jag förtvivlat och i hopp om att dom antingen ska försvinna eller att något litet troll ska studsa in och göra dom åt mig förtränger gång på gång. Till exempel  en jättehög med kassörspapper som ligger på skrivbordet och skriker efter att bli sorterade och insatta i rätt pärm. Ett halvårs bokföring. Några protokoll som borde skrivas. Affischer som borde justeras och skickas på tryckeriet.

Jag börjar nog vara i behov av min julledighet tror jag. Inte så länge kvar nu och sen är jag ledig en hel vecka i sträck! Gud så skönt det ska bli!

Det har jag förtjänat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0