EN RIKTIGT GOD JUL....

...hoppas jag att alla har haft! Det har jag haft.

Däremotblev det en ovanligt stressig jul för att vara jag. Det var så mycket som skulle göras, plus att jag skulle jobba och hinna sova lite därimellan (prioriterade i stort sett bort det där sista...vem behöver sömn?).
Detta resulterade också i att jag och världens bästa älskling sov till kvart i två på juldagen. Vilken sovmorgon! :)

Men när julaftons morgon grydde då rådde lugn och ro. Skönt. Vi njöt av god mat, gott sällskap, massor av fina julklappar som vi både fått och gett bort (alla fina paketinslagningar bör också nämnas) men framförallt av lugn och ro. Det tycker jag är det bästa av allt med julafton! Att luta sig tillbaka, ta det lugnt, titta på när brorsdöttrarna leker med sina julklappar. Lugn och ro. Inga måste och inga krav. Bara lugn och ro.

Årets julklapp blev nog scrapbooken med bilder på Ebba och Moa som jag gav bort till bror Peter och hans sambo Linda. Den är jag riktigt nöjd med. Det är så himla kul att ge bort en sån grej. Men nästa gång ger jag nog inte bort ett helt album. Puh vad mycket jobb det var! Det var ju självklart roligt men kanske lite stressigt... Nästa  gång får det bli en inramad LO kanske. Något lite mindre i alla fall.

Imorrn ska jag ut och köpa massor av pyssel för julklappspengar och presentkort. Hur kul blir inte det? :) Lyckliga jag! :)

Har du förresten tänkt på att KASST och KAST stavas olika men uttalas likadant? Jag och Sandra försökte klura ut hur det där hängde ihop idag men kom inte fram till något. Någon som har ett förslag? Hur kan det vara så? Tåls att funderas på! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0