Hur mycket pengar spenderar du på julklappar?

Varför spenderar folk så otroligt mycket pengar på julklappar? Det är något som jag har funderat på länge nu. Måste man köpa den dyraste klappen för att bli omtyckt?

Är det verkligen värdet på klappen som är det viktiga? Själv tycker jag att tanken är betydligt mer värdefull. För att inte glömma hur trevligt det kan vara med ett fint omslagspapper och fina snören. :) Det räcker. Om sedan innehållet är ett värmeljus eller någonting svimdyrt, vad spelar det för roll?

Nej spendera mindre och tänk efter lite extra istället så sparar du dig själv en slant. Dessutom slipper man ju oron över hur månaden efter ska gå ihop! :)

För att tala om något helt annat, jag har sorg idag. Vår fina julgransbelysning som är massor av år gammal drog sitt sista andetag idag. När jag åkte hemifrån mitt på dan så lyste den som aldrig förr, men när jag kom hem så var den trasig. :( den har i och för sig uppträtt lite konstigt senaste dagarna... Blinkat och så. Så helt överraskad blev jag väl inte. Jag undrar om det är någon lampa eller om den är helt paj...? Tur att dom har halva priset på all julbelysning på Rusta..... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0