Vinkivink...

...nu har då amerikanarna åkt hem till sitt och semesterlugnet har sänkt sig över vårt hem till slut! Puh, nog för att det var otroligt roligt att dom var här men lite skönt blir det allt också när främmen åker hem. Det är roligt men intensivt...

Vi har träffat älgar, grillat, ätit godis, sett gamla semesterfilmer från 70-talet (Johans farbror var som en liten karusell, stod aldrig stilla...hihi), spelat minigolf på engelska (jag och Rosa fattade itne riktigt detta med uppförsbackarna, rakt och plant gick bra men uppför...), fiskat, trillat ur kanoter, busat med hundar, shoppat och ätit obscena mängder god mat. För att inte tala om alla cinnamon buns vi har ätit, jajjemän, KANELBULLAR i mängder. Puh. Amerikaner gillar tydligen kanelbullar!

Rosa (tillika Johans farbrors fru) har dessutom lagt in en charmoffensiv på min svärfar Pontus. Hon tyckte att om han liks skulle köpa ny lastbil för flera miljoner kunde han väl låna några hundratusen till och betala ett bröllop för mig och Johan, så att vi fick det gjort. Hihi. Pontus såg rädd ut. Om du läser detta svärfar...oroa dig inte. Vi kan nog skrapa ihop finanserna själva... :)

Däremot har hon en poäng i att det börjar vara dags. Tycker jag, ska väl tilläggas. Johan däremot behöver nog övertalas :) Rosa var i alla fall förfärad över det faktum att vi vart tillsammans sex år utan att gifta oss. Och att vi dessutom vart förlovade i två år utan att gifta oss än...det gick nog över hennes förstånd.

Har i allafall tittat på sjukt fina brudklänningar på http://www.davidsbridal.com samt sjukt dyra ringar på http://www.tiffanys.com . Ett exempel på det senare ser ni nedan.

image23
Och jag tycker inte ens att den är fin, men det är klart...om man har ca 54.600 US DOLLAR som bara råker ligga och skräpa någonstans så kan man väl kanske ödsla dom på denna ring. Utifall att man inte har något annat att använda dom till menar jag...hihi.

Snart, närmare bestämt på måndag morgon bär det av en snabbtur med flyg ner till göteborg. Sen ska det varas där i ett par dagar och sedan kuskar jag och Johan genom inlandet i lastbil. Mitt nöje under denna resa förutom världens bästa älskling blir den nya Harry Potter-boken som släpps på engelska i morgon. Gott resesällskap kommer jag att finna mig i i alla fall. :) Hoppas på lagom fint väder, i alla fall under resdagarna, övriga dagar får gärna solen stråla :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas ni får en trevlig resa!
Kram
Linda

2007-07-21 @ 08:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0