Online igen...

Barnsommarlägercirkusen har dragit vidare söderut igen och jag börjar sakta men säkert att återvända till den normala vardagslunken.

Dagarna före barnens ankomst var helt galna och jag drog verkeligen en lättnadens suck när barnen till slut anlände och min inblandning i lägret förvandlades från delaktig i planeringsgruppen till gruppledare. Då kan man liksom slappna av lite och bara koncentrera sig på att inte tappa bort några barn. Jag har blivit riktigt duktig på att räkna barn, rutin! :)

Lägrets kommentar fälldes nog ganska unisont av våra småknattar på lägret som häpna utbrast "Döden dog" under äventyrsstigen där en av utmaningarna var att spela kort mot döden. Jaaa, lite konstigt var det allt.

Lägerdagarna var minst sagt intensiva och i stort nästan sömnlösa. Puh, när barnen till slut åkte hem och allt blev tyst så brast verkligen allt. Oj så trött man var, och oj så vi skrattade. Till och med när vi inte lyckades rymma all packning skrattade vi, till och med när vi låste ut oss själva från skolbyggnaden där alla våra grejer fanns skrattade vi. Ja, det är en liten cirkus. En rolig cirkus. Full av clowner, jutsuclowner! :)

Men nu börjar man som sagt ha sovit igen en liten del av den sömn man gått miste om så verkligheten börjar sakta men säkert att klarna.

Jag hoppas att ni alla haft en bra midsommarafton, själv har jag roat mig med att försöka få mina norska vänner på jobbet att förstå att ja, allt är stängt i sverige dag före röd dag. Dom har lite problem att förstå detta...

Kram till världen

Kommentarer
Postat av: sandran

jaa! tänk att man kan skratta sig från bureå till stämningsgården utan uppehåll och trots detta köra bil utan att krocka! barnsommarläger är äldigt roligt... nästan hela tiden... haha

2007-07-06 @ 23:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0