Roliga ord...

...är alltid upplyftande och roliga på alla de sätt och vis. Dagens roliga ord är en gammal klassiker rån Björn Hallstigs tävlingsträning för ett par år sen.

PUTTIFRÅNKORV.

Hihi, det är ett roligt ord från början till slut.

Tar tacksamt emot fler roliga ord...dom kan lyfta även de tyngsta dagar.

Till helgen (ungefär här börjar min blogginspiration ta slut för nu och jag tar till det gamla slitna "till helgen...") blir det då hejdundrande födelsedagsfest för Jocke, Johan, Micke och Sandra som i nämnd ordning fyllt år. Midsommarbarn.

Stackars Linda och Jocke dock som måste vakna i dagen-efter-festen-lägenheten. Husch.... Men av vänlighet och nåd ska Sandra inhandla plastmuggar så att det inte blir så mycket disk. På tal om att införskaffa saker, jag måste påminna Johan om att han ska köpa chips och dip *skriver en andlig kom-ihåg-lapp* Alternativt kan jag ju också påminna honom på momangen och direkten, så har jag det gjort!

Glöm nu inte att ställa om klockan på, ehh....söndag? natten mot söndag kanske det är. Oj detta var ett ämne jag behöver söka upplysning i, ska ju nämligen jobba på söndag och det är ju bra om mina gäster får sin frukost i tid, och det hänger ju litegrann på detta med huruvida klockan skall ställas, om den ska ställas fram eller bak och om den överhuvudtaget ska ställas...Hmmmm. Ja det bästa vore ju om jag helt sonika kunde skita i att ställa om den, för ska den ställas om så kanske jag förlorar en timme sömn...Inte bra!

Nu återgår jag till....ehh, det jag gjorde tidigare. "Inte mycket", för att citera Johan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0