Spontant bullkrig...

Det slog mig just att jag faktiskt har roliga saker att skriva om också, inte bara utebliven lön....

Vi var på födelsedagskalas i Byske igår då storebrors sambo Linda fyllde ett år äldre än förra året. Vid fikabordet utbrister plötsligt Ebba, 5 år, BULLKRIG och kastar sin bulle rakt över bordet! Och ja jag vet, man ska inte skratta för det förstärker beteendet eftersom barnet då får positiv uppmärksamhet i samband med det felaktiga beteendet och  blahablaha (jojjemän, jag hade en bra lärare i psykologi) men man fick verkligen bita sig i tungan. Herregud så roligt det var....vilket också övriga familjen tyckte av deras miner att döma... Det var svårt att hålla sig för skratt.

Jag undrar vart hon fick det infallet ifrån. Från att sitta snäll och tyst (för en gångs skull...) till att plötsligt kasta bullar. det är nästan så att man tror att hon planerade det.... Sneaky! :)

Idag har julsakerna flyttat in från förrådet och mot slutet av veckan så ska det pyntas utan dess like. Jag längtar!

Men nu är det off to work, hoppas bara man får betalt för mödan denna gång! Håll tummarna, för man kan tydligen inte så noga veta nu för tiden.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0