I torsdags så jobbade jag hårt...

...från tidiga morgon till mycket sena kväll. Jag sov gott sen! :) Började med att jobba på mitt riktiga jobb. For sedan direkt och tvättade bilen (alldeles ensam). Det tog sin tid och det var lite jobbigt med fint blev det och nöjd och glad bilade jag mig sedan vidare till Laitis där Johan nyss slutat jobba och var redo att ta bort dekalerna på bilen. Johan värmde med "hårblåsen" (berätta inte för honom att jag kallar det för det) och pillade bort dekalerna och jag gnuggade som besatt med världens bästa rengöringsmedel för att få bort limresterna.  :)

Hade sedan helt historiskt ont i höger arm, hela natten!

Sen bar det av raka spåret till världens mest effektiva styrelsemöte! Gud va bra vi va! Och sen, klockan typ 21.00. Då hann vi äntligen äta middag. Det var förmodligen den godaste skräpmat jag någonsin ätit :) mums. Hejja MAX!

Puh. Tack och lov var min "arbetsdag" slut där. Johans fortsatte ute i minusgraderna tillsammans med hans pappa. Spoilern samt stänkskärmarna bak på bilen skulle monteras lös för att det skulle bli lättare för den där lackkillen som just nu förhoppningsvis gör våran bil till världens finaste. Men tydligen så var spoilern inte riktigt på humör att lossna. Så efter två timmar gav dom upp. Imponerande att dom var så envisa ändå! :)
Under tiden hade jag läst ungefär varenda postorderkatalog som Johans föräldrar har och hittat massor av saker som jag vill beställa. Jag måste rannsaka min oktoberlön och se om det finns råd för detta.

Måste också få berätta om det helt fantastiskt roliga träningen som jag var på idag. Svart/brunbältesträning med shihan Hasse B stod på schemat och vilket träning det blev. Har lyft omkring på två MYCKET stadiga karlar hela dagen. Det kommer att kännas ordentligt i kroppen imorrn. Jagär helt mör i hela jag. Men massor av saker har jag lärt mig. Hejja Hasse och Hejja mig som orkade! Puh (sa jag efter vartenda kast, efter vissa var jag tvungen att säga det flera gånger. Hara goshi  gick bra(!). O goshi gick bra, Osoto otoshi gick bra och Sukui nage gick helt ok. Te guruma och Tai Otoshi däremot, PUH! PUH! PUH!

Nu väntar förmodligen en mys och kanske pysselkväll på okänd ort och i okänt hus. Något att se fram emot! :)

Såg ni snön idag förresten? Om ni inte blundade i tio hela minuter så borde ni ha gjort det. Ljuvligt. Snart är det vinter och jul. Nödvändigtvis inte samtidigt men i alla fall. :)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag gjorde den i en vanlig pajform. Det eller en större sockerkaksform passar nog bra. Kan säga att den var sååå god!! Mmm!

2007-10-21 @ 18:13:28
URL: http://trulle83.blogg.se
Postat av: Sandran

Jag blundade inte i tio minuter men missade ändå snön! kan bero på att jag blundade till närmare ett... på dan :)

2007-10-22 @ 11:51:28
Postat av: Sara Ostkrok

Tusen tack, det var så himla vackert och kul att det är svårt att förklara..

2007-10-22 @ 18:25:22
URL: http://minvarld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0