Ursäkta men jag måste få fråga...

...vad är det som är så fantastiskt bra med smörgåstårta? Jag förstår det inte. Jag kan inte komma på en enda grej som är bra med smörgåstårta, nånsin! Men ändå så ska det envist bjudas på smörgåstårta hela tiden. Jämt och ständigt.

Och det mest otroliga är ju att smörgåstårta är en sådan sak som det förutsätts att alla ska äta och älska. Råkar man berätta att man faktiskt mot alla odds inte är särskilt förtjust i detta fenomen så möts man av idel förvånade blickar. "Men, det som är så gott....." Varje gång. Det slår liksom aldrig fel det där.

Nej, i nästa folkomröstning tycker jag att vi ska ta upp frågan om smörgåstårtans vara eller icke vara. Jag röstar emot! :) Och skulle svenska folket nu rösta för (vilket jag förmodar att de flesta antagligen skulle göra) så får jag väl helt enkelt ge upp, underkasta mig och tvinga mig själv att tycka om det. Suck. Jag önskar mig själv lycka till!

Kommentarer
Postat av: Fru B

Men..
Tycker du att alla smörgåstårtor är otäcka?

Jag tycker att det ofta är ett lager med leverpastejsfyllning som förstör hela tårtan. Om det är leverpastej i smörgåstårtan håller jag med dig fullständigt. Men annars kan den ju vara underbar.

Har du gjort egen smörgåstårta någon gång?

Jag bakade ett bröd till smörgåstårta i morse, ska återkomma med ett recept till dig =)

2007-10-25 @ 16:12:14
URL: http://frunpagarden.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0