Värsta aktiva dagen...

...det är vad denna dagen har varit. Fast inte inom "Oh vad roligt jag ska ha på min lediga-dag"sättet utan på det där nödvändiga men inte så kuliga sättet.

Som jag skrev tidigare hade jag en att-göralista som skulle avverkas. Jag lyckades beta av SMS:andet, städandet, diskandet, handslagandet, tvättvikandet och på en liten stund även tvättandet av arbetskläderna 8ska hälsa på mammas tvättmaskin på andra sidan grönområdet).

DESSUTOM lyckades jag hinna med en del kassörsjobb och så har jag skalat, kärnat ur, styckefryst och packeterat en hel massa äpplen som jag vid väl valda tillfällen i vinter ska göra äppelpaj på. Jag har också städat i frysen och märkt all köttfärsen som ligger där och fryser, så att vi ska veta hur länge den har legat där och hur mycket det är i varje påse. Hejja mig!

missade däremot på den där punkten om att jag skulle röra på mig. Hmm. Jag kanske får räkna promenaden till mamma? Det tar väl en sådär fem minuter. Max. :) Tror förresten att jag tar cykeln, det är jättemörkt där ute på grönområdet. Då tar det nog under 3 minuter. Det kallar jag motion det! :)

Imorgon är att-göralistan tom. Jag är öppen för förslag och öppen för påhälsning! Då kan ni dessutom få titta på vår "nya" bil. Dvs. våran omlackerade bil som kommer hem imorgon! Oj vad vi har saknat den! Det är ju helt sjukt hur handikappad man är utan sin bil, det känns som om man inte tar sig någonstans alls. Som tur är så har jag världens bästa svärföräldrar som lånar ut sin SAAB och låter den bo i vårt garage :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0