Efter 12,5 timmars sömn...

...så är jag äntligen, vaken, kontaktbar, mottaglig och människa igen.

Natten mot igår sov jag typ en timme, i tiominutersetapper dessutom. Usch, och när magen som störde min skönhetssömn slutligen bestämt sig för att nu fick det vara nog och lugnat ner sig vad händer då? Jo, klockan slår 04.00 och väckarklockan ringer - dags att stiga upp och fara på jobbet! Suck, då har jag alltså fem minuter på mig att bestämma mig om jag är sjuk eller om jag är frisk, och sen är det försent att ändra sig.

Jag bestämde mig, förmodligen mot bättre vetande, för att jag var frisk och snurrade ett par varv i duschen, fick i mig ett halvt äpple och satte mig i bilen.

Dagen gick ändå hyfsat, kanske inte i samma tempo som det brukar men jag imponerade ändå med min arbetsförmåga med tanke på mängden sömn. Till eftermiddagsfikat var till slut krafterna slut, så jag stökade undan den sista disken, buntade ihop mina tidningsreturer, sa hej och hej-då till min kollega som skulle jobba kväll och åkte hem och sov. Hela eftermiddagen och kvällen. Delvis till tonerna av Dirty Dancing.

Klockan 22 väckte Johan mig och frågade om jag inte borde sova i sängen istället. Jag funderade, kom fram till att det borde jag och gjorde så. Sen sov jag i 12,5 timme till.

Men nu är jag tillbax, och nu bär det av in i duschen och sedan vidare till 40-årskalas....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0