Jag känner på mig...

...att idag ska bli en bättre dag än igår.

I och för sig drömde jag läskigheter i natt också, är nog inne i ett mardrömsil tror jag, men det har inte etsat sig fast lika tydligt som den igår natt. Tack o lov.

På att-göra-listan idag står städa klädkammaren, skicka in mina inträdesblanketter till facket, tvätta arbetskläderna samt skicka iväg min beställning av scrapbookinggrejor till panduro. Och just ja, en sak till, fundera ut hur jag ska finansiera den tidigare nämnda beställningen. Kanske borde ta på mig ett extra skift på jobbet eller så.... får fundera på det.

Jag ska dock inleda med att klä på mig lite och borsta mina tänder så att de blir glada och nöjda! :)


image30

SMILE!

14.36 Piiiiip. En liten uppdatering om hur dagen går, so far...
Jag har hittills strukit klä på mig och borsta tänderna från min lista, tvättandet av arbetskläder är snart klart, men med resten går det sådär....mina facketpapper är nästan klara men jag måste fråga facket om en sak så jag letade upp telefonnumret och ringde upp dom, varpå jag självklart placeras i detta påfund som kallas telefonkö. Suck. Satt där ett bra tag....nån svarade efter en halv evighet´, för att koppla mig vidare till en annan telefonkö där väntetiden var ännu längre. Och där sitter jag fortfarande. En massa tid senare.

Men det känns ju som värdelöst att bara lägga på också.... tänk om det är min tur alldeles strax och så lägger jag på. Det skulle ju va skitsurt, inte för att man någonsin skulle få veta det men i alla fall.

Suck, jag hatar telefonköer.

Förhoppningsvis kan jag i alla fall snart stryka facketpapper punkten också. Bara jag kommer fram nån gång....

14.47 Piiiiiiip. Kom fram till slut och fick den hjälp jag behövde. Och hon jag till slut fick prata med hade dessutom den goda smaken att skälla lite på min chef för att han inte har gett mig ett anställningsbevis. Hihi. Rätt åt han! synd bara att han inte hörde det själv....

Nu avancerar jag mot klädkammaren, eller köket, jag tror jag ska baka lite muffins. :) Oddsen ser bättre ut för att det blir köket, baka är roligare än att städa. Tro det eller ej :)

Kommentarer
Postat av: Sandran

Muffins? BJUD MEJ! Jag är ordförande i hata-telefonköer-klubben (också)! Och du din lila skit! Har du beställt från panduro utan att jag fick slänga med min julkortsbeställning?!?! Jag kommer att krama dej obehagligt hårt när vi ses, ungefär som en boaorm...

2007-09-12 @ 18:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0