Nu vill jag inte åkta bil på evigheter!

I fredags satt vi i  bilen hela dagen.... från klockan halv sex på morgonen till klockan nio på kvällen... lite less blir man! Särskillt när man vet att man ska göra om bedriften följande tisdag! :) Men till Borås tog vi oss och där hade björkarna slagit ut, gräset var grönt, luften var varm och till och med myggorna hade vaknat!

Vi gick på marknad, firade Johans farmor som fyllt 70 år, shoppade loss och tog det lugnt. Helgens fynd bestod av fyra tröjor, en ny vårjacka, lite böcker för 5 kr styck samt två tomtar! Inget pyssel däremot, det känner jag mig faktiskt lite snuvad på. Johans farmor hade spanat in en liten affär i närheten av hennes lägenhet som var precis rätt, plånboken tog ett glädjeskutt när det visade sig att de hade stängt på vår shoppingdag. Suck. Sen vände vi ut och in på hela Borås efter en ny affär, och hittade en till som också var helt perfekt. Tror ni inte att den också hade stängt måndagar? Nej, inbilla er inte att ni kan handla pyssel i Borås på måndagar. Det är nämligen omöjligt!

Idag är jag hemma från jobbet eftersom hela världen snurrar och har så gjort ända sedan igår morse. Stackars Johan och hans mamma var tvungna att köra nästan alla 120 milen själva eftersom risken annars var stor att jag skulle snurra oss av vägen. Men jag är ju inte smittosam utan bara yr så lite valborg ska jag förhoppningsvis orka fira i alla fall! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0