En husfruelig dag

Idag har jag bakat bullar och varit husfruelig. Städat och påtat lite ni vet. :) bullarna ble fantastiska så det är bara att folk kommer och hälsar på så ska jag bjuda! Men kom ihåg att påminna mig om att jag har bullar fulla frysen som ska bjudas på, det mesta av fikat jag bakar brukar nämligen bli liggandes i frysen jättelänge för jag glömmer bort att jag har det.

Lilla bilen var till besiktningen idag och klarade sig....nästan! :) Men vad ska man förvänta sig? Den börjar vara gammal och sliten. Eller snarare välkörd kanske man ska säga.
Men det blev inte så farligt som man kunde tro, ett par hundralappar för nån slang som läkte i motorn och sen en ombesiktning så ska det nog vara klart! :) Heja bilen!

Just nu sitter jag och funderar över om man inte skulle åka och sova på jobbet istället för här hemma. Det är nämligen fest hos våra nyinflyttade grannar så jag tvivlar på att jag får så mycket sömn innan jag ska upp och jobba imorron...

Men jag vill egentligen hellre sova hemma än borta.... 

Jaja. Ska överväga saken ett tag till innan jag bestämmer mig. Jobbet är ju inte så långt borta.....

Update ang. sovandet
Jag försökte just ringa Johan och berätta om mina planer för sovandet.....Johan är ute på fest med jobbet för att någon av dom har fyllt jättemånga år. Upptäcker då att Johans telefon ligger på minus när det kommer till ström i batteriet. Suck. Jag kan ju inte gärna sticka till jobbet utan att berätta för Johan. Hur sjuk av oro blir inte han då när han kommer hemrumlandes i natt och jag är borta. På fyllan och vyllan är det ju dessutom föga troligt att han skulle lyckas hitta åt en liten lapp där jag skrivit vart jag tatt vägen...i alla fall inte före han väckt halva världen för att leta reda på mig.... Hemska tanke. Nej. Jag får försöka sova i alla fall. Kanske ska hämta en madrass från förrådet? Då kan jag sova i vardagsrummet istället....där hörs festen inte lika mycket....

Detta mina vänner, är det sugigaste med att jobba helger. När ens grannar inte gör det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0