När man är sjuk

Då finns det ett begränsat antal saker som man kan och orkar göra. Jag har lyckats bocka av följande:
~ Sova. Massor.
~ Spendera massor av tid i soffan framför tv:n
~ Tycka synd om sig själv.

Mmm. Duktig jag.... Eller nånting. Men det är väl så det är att vara sjuk. Men nu börjar jag vara inne på sjukdomens femte dag och börjar känna mig lite less.

Jag har dock haft mycket gott sällskap av en helgledig Johan som tagit hand om mig, samt hela gänget från Greys Anatomys 3:e säsong. Den började i fredags och slutade idag. Hihi. Johan är lite less på dom nu. Men jag kan knappt vänta till den 4:e säsongen kommer. Har inte än bestämt mig för om detta ska vara den serie jag ska anstränga mig för att kunna se trots att jag jobbar som jag jobbar eller om det är lika bra att ge upp den tanken på en gång och skaffa den på DVD... vad tror ni?

Nu ska jag göra det jag alltid gör när jag bestämmer mig för att nu får det vara nog och nu ska jag bli frisk...städa. Trots att jag inte orkar. Men det brukar kännas lite bättre efteråt. Vädra lite....röja undan allt gammalt snorpapper.... Tack och lov diskade Johan igår. En ängel det är vad han är!

Men lite lunch, och sen lite städ så ska vi se om vi inte kan reda upp det här....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0