Älgspaning

När brorsdöttrarna sover hos farmor (läs; min mor) så står ofta älgspaning på schemat. Denna gång bestämde vi oss för att följa med. Nödvändigheter inhandlades (korv, brio samt coca-cola), och vi halv tio snåret packade vi in oss i bilarna och rullade mot älgskogen. Döm om min förvåning när vi träffade en älg! Det hade jag inte trott.

Enligt Mors sambo var det tydligen en ståtlig tio- eller tolvtaggare som kikade på oss genom buskagen. Frågan är vem som spanade på vem? :)

Brorsdöttrarna var iallafall fulla av beundran för detta magnifika djur och kvällen måste väl anses vara en succé! :)

Gårdagskvällen spenderades i övrigt med middag på jobbets terass, grillade kycklingspett stod på  menyn, samt lekparkslekar med brorsdöttrarna. Vi gick i "djungeln", åkte tuff-tuff-tåg i rutchbanan, äventyrade oss på diverse snurriga saker samt åkte linbana och klättrade i ställningar. Hej och hå, det var länge sedan jag hade så roligt i en lekpark.
Även Chapp hittade sitt nöje. Han grävde en jättegrop i sanden som han rullade sig i. Nöjd och mycket belåten över sitt tilltag. :)

På dagens att-göra-lista står det att jag ska till ankdammen med brorsdöttrarna. Det stårockså att jag ska hälsa på farbror blå och kolla om min cykel ar flyttat in i deras förråd. Dom hade behagat stänga sist jag försökte!

De senaste två dagarna, de två första dagarna efter semestern, har jag redan gjort mer saker än vad jag gjorde på hela semestern. Man blir liksom lite mer mån om vad man gör med sin tid när man vet att man inte har all tid i världen. Man ser som till att ta bättre tillvara på tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0