Funderationer

Ännu en natt har vi sovit gott, hela natten! Detta tänker jag fira med att konstatera och andas ut. Äntligen verkar Chapps maga vara i sin ordning och då framställs det underbara faktumet att han faktiskt är tillräckligt gammal för att kunna hålla sig hela natten! :)

Jag finner också att jag ständigt önskar att det skulle flytta in en liten hundexpert hos oss, typ Cesar.... :) Det är så mycket man inte förstår, trots att man läser böcker tills man blir blå i ansiktet och hjärnan sprängs av all information. Puh.

Vidare har jag klurat ut att jag vill resa någonstans till våren. Prag eller London lockar.... *drömmer*

Nu återstår en vecka av vår semester...Varför gick tiden så fort? Förmodligen för att jag inte är redo att börja jobba ännu. Jag orkar inte. Jag är fortfarande slut i hela min själ av det tunga året som är bakom mig. Jag behöver vila mer! Tyvärr finns det ingen sån paragraf i semesterlagen....

Det är nog helt enkelt bara att bita ihop och köra på. Jag har ju alltid sagt att den dagen jag har ångest över att gå tillbaka till jobbet efter semestern så ska jag söka ett nytt jobb. Betyder detta att den tiden är kommen på riktigt eller är det inte mer än vad jag beskrev i stycket tidigare? Är detta en dalgång eller är det en avgrund som inte tar slut? Ska man härda ut och komma igen eller finns det inget att komma igen till?
 


Lillhunden som håller på att bli stor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0