Har någon sett min cykel?

Min cykel är borta och jag vet inte vart den är. Eller rättare sagt, jag vet vart den inte är. Den är inte där den borde vara, i vårt cykelförråd! Den är inte heller på jobbet, hemma hos mamma, hemma hos Jenny eller hemma hos svärföräldrarna. Det är väldigt många ställen den inte är på.

Så nu är den stöldanmäld hos alla försäkringsbolag som är inblandade samt hos polisen. Så om två veckor måste jag gå till farbror blå och fråga om min cykel har flyttat in i deras förråd. Och har den inte det så måste jag få ett intyg på det som ska skickas till diverse ställen och sen får jag förhoppningsvis tillbaka lite pengar av försäkringsbolaget så jag har råd att köpa en ny cykel.

En ny cykel kan ju i och för sig vara trevligt, men nog är det mycket bök med allt. Sen tog det lite för lång tid för min cykel att bli stulen så enligt försäkringsbolaget är den bara värd typ hälften av vad jag köpte den för. Man får hoppas att cykel- och mopedhandlaren är på bra humör och vill sälja mig en fin cykel till ett fint pris! :)

Nu ska här duschas och sen ska jag på bio med Sandra på den underliga tiden 15.15. Det måste vara nån sommargrejj som biografen pysslar med. Jag tror inte jag har vart på bio den tiden på dagen sen jag var typ 7 år och gick på barnbio med mamma. Hihi. Men nu är det inte barnbio som är grejjen, nu är det SATC. Knappast något för barn! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0