Härliga hundliv

Nu börjar det härliga hundlivet som jag sett fram emot så sakta smyga sig inpå oss. Idag har vi promenixat i skogen med Chapp lös, snacka om att vi hade en lycklig hund! Han sprang fram och tillbaka som en vettvilling men kom oftast snällt tillbaka när vi ropade. Förmodligen för att han visste att han kanske skulle få en godis om han gjorde som vi ville... :)

Vi kan konstatera nu när han har vart lös på några promenader att det är en mycket självständig liten hund vi har. Han springer långt innan han kollar upp vart han har oss. Men kollar, det gör han alltid. Han vill ju inte riskera att bli lämnad ensam.

Under promenaden kunde vi räkna in en död mus av okänd art utan huvud, en död skata utan det mesta samt ett antal högar hundskit som ingen velat plocka upp. Och så en hundbajspåse som någon tydligen hade orken att plocka upp men inte bära med sig. Somliga saker ska man inte förstå.

Jag längtar så tills han blir lite äldre och har växt lite till så att man kan börja vara ute ännu mera i skog och mark under längre stunder. Härliga tider. Vi har nog tryggat vår framtida hälsa för ett antal år framåt! :) Jag älskar ju egentligen att vara ute i skogen men skogsmullen inom mig gömmer sig lite när det inte finns en anledning... Chapp är en anledning! :)

Till alla som nu är less på mitt hundtjat: Synd för er! Ett hundliv är ett hundliv precis som ett bebisliv är ett bebisliv. Något man valt och älskar och som tar en massa tid...varför mycket man gör och funderar på har med just det att göra. Vill man inte läsa om hundliv så slipper man. Bra va? :) Mycket av min glädje just nu har med Chapps förehavanden att göra. Så därför blir det naturligt att han figurerar här på bloggen i tid och otid. Men så småningom som man anpassar sig till sitt nya sorts liv så smyger det nog sig in mer och mer annat också. Så småningom! :)


Chapp med sitt älskade tuggben, skönt när det klias i tänderna! :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Herregud så söt han är. Vill ju titta lite närmare på han :-D

2008-07-06 @ 23:00:16
URL: http://trulle83.blogg.se/
Postat av: Sandran

2008-07-07 @ 22:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0