Idag är en roligare dag

Jag och Chapp har nu börjat om på en ny kula. Nu ska det bli klart att jag bestämmer lika mycket som Johan och att det inte är OK att uppföra sig hur som helst mot mig. Jajjemän. Jag har vilat på saken och kommit fram till att någonstans har jag och världens bästa Chapp missförstått varandra. Nu ska det bli ordning på torpet.

Idag har det vart mycket roligare än igår att ha en hund. Jag och Chapp har liksom hittat ett nytt och bättre spår och han börjar nog förstå hur viktigt det är att lyssna på matte också. Inte bara på husse. :)

I övrigt är han såklart världens bästa hund. Halsbandet accepterades på andra försöket. Kopplet likaså även om det inte var riktigt lika poppis. Men han börjar vänja sig! :)
Vidare är han också nästan helt rumsren. En enda liten inomhusolycka har vi haft och som med det mesta var det mer vårt fel än hans fel. Vi missade hans "nu-är-jag-kissnödig-signal" och på den vägen var det. Men han är kanonduktig på att säga till. :)
Som om allt inte vore bra nog så sover han nästan hela nätterna. Första natten väckte han oss tre gånger för att han var nödig. Igår natt 2 gånger och i natt sov han hela natten. Klockan 06.00 fick husse göra en utryckning men annars var det lugnt.

Så det är en bestämd liten herre som flyttat in. Men charmig från svans till nos. :)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Låter som att det är en riktigt Söt hund, båda raserna är ju så fruktansvärt söta =)

2008-06-18 @ 19:51:50
URL: http://withinreason.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0