Jävla fackavgift!

Fick en chock när jag kollade på mitt kontoutdrag idag. Fackets autogiro har dragit 1890 kronor från mitt konto! Och när jag ringer så säger dom att det är draget för den här månaden plus två tidigare månader i höstas då det inte drogs något. ÄR DET INTE DET SOM ÄR POÄNGEN MED AUTOGIRO? Att det ska dras AUTOMATISKT?

Nej, tydligen inte. Och sen kommer dom plötsligt på att dom "glömt" dra för två månader så helt utan förvarning så drar dom 2000 på en enda gång.... hur schyst är det? Dessutom vågar dom påstå att det inte funnits täckning på kontot när dom där två månaderna skulle dras. Men det finns alltid täckning på mitt konto när mina autogiron dras. ALLTID!
Dom sa också att detta var något man fick räkna med när man har autogiro, att det ibland missas. Konstigt att det aldrig har hänt med alla våra andra autogiron. Inte en enda gång!

Dom där tvåtusen skulle för övrigt inte gå till min fackavgift den här månaden. Dom skulle gå till hunden och inget annat. Nu är det alltså den 29, vilket betyder 20nånting dagar kvar till nästa lön. Och räknar man bort de pengar jag vet kommer att gå till hunden innan jag får nya pengar så har jag alltså totalt 1000 kronor kvar som ska räcka till bensin och mat. Suck.

Det är såna här gånger jag är fruktansvärt glad att jag inte är singel. Hade jag vart det hade man ju fått äta nudlar hela månaden.

Ahhh! Jag tycker nästan synd om den där stackars tjejen som satt i andra ändan av telefonen  när jag ringde till facket. Men bara nästan.

Kommentarer
Postat av: Linda

Det där facket är ett rent helvete...

2008-06-12 @ 20:45:20
URL: http://lindagosing.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0