Skriver jag annorlunda nu än förr?

Det tänkte jag att jag skulle ta reda på genom att gå tillbaka och läsa mitt bloggande under maj månad 2007. Herregud, jag skrev ju lite underfundigt roligt på den tiden. Jag undrar om jag gör det fortfarande? Varför är det så mycket svårare att betrakta ens egna bryderier från nutid på ett onyanserat sätt? Kan det vara för att ämnena de behandlar fortfarande är för aktuella? Det jag skrev för ett år sen är ju ganska länge sedan....

I maj förra året jublade jag i allafall över värme och sol med glass och andra tillbehör. Jag skrapade också tapet hos Sandra och Mårten samt funderade över den förändringens vind som blåste när alla skulle flytta och starta nya delar av sitt liv medan jag stod stilla. Jag funderade över om jag en dag skulle kunna vakna och känna att det blev bra i alla fall.

Så här i efterhand vet jag inte om jag riktigt har vaknat ännu. Jag kan ju inte säga att det blev bra när alla flyttade. Jag saknar allihopa massor men är uppriktigt glad för de som är kvar. Sandra Mårten och Neela dvs. :) Inte många men få och braiga i massor!

Och solen lyser även detta maj, som för att säga att allt kommer att bli bra en dag! Eller rättare sagt bättre, då jag inte kan hävda att det är dåligt nu. Det finns bara mer att önska. :)

Nu ska jag laga mig lite plättar, och sen ska jag se tjejfilm för Johan är på firmafest! Men först måste jag snabbkolla blocket igen efter hundvalpar... middag om en halvtimma då med andra ord! :)

Kommentarer
Postat av: LindaGosing

Du skriver fortfarande bra! Du har ett sätt att skriva som jag faktist alltid avundats dig för. Jag missunnar dig inte talangen, bara önskar att jag också kunden skriva så...



Förra maj tog jag orange bälte och Jockemon fick jobbet i Piteå... :/ Va tiden går fort... :(

2008-05-10 @ 20:23:48
URL: http://lindagosing.devote.se
Postat av: Sandran

Jaa... tänk, För ett år sedan var jag i total förvirring , nybliven husägare och med en pytteliten jättestor förändring växande i min mage... Men det känns ju alltid trevligt att du tycker att det är bra att vi bor kvar. Ett sätt att överleva förändringar är att själv förändras med dem. Vovven är kanske vad som kommer att hjälpa dej att vända världen rätt igen. Kram

2008-05-10 @ 23:16:45
URL: http://sambra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0