Mittinatteninlägg

Här kommer ännu ett mittinatteninlägg. Håll i er och förbered er på felstavningar, syftningsfel och annat galet.

Mycket har hänt sen sist (ett uttryck jag aldrig skulle använt om det inte vore just mittinatten)... helgen i Luleå var kanon! Tervligt sällskap, lagomt med shopping och dessutom ett besök på teknikens hus. Sist jag var där var jag väl kanske tio år eller nåt sånt. Men någon  måste ju  höja medelåldern lite även där. :)
Helgens bästa var nog faktiskt maten! Vi lyckades träffa av två riktigt bra restauranger med kanonbra och dessutom prisvärd mat! Heja oss och tack folket för restaurangtipsen! :) REsultatet blev Thai Thai och Corsica.
Lite tomt kändes det dock utan lillvovven. Man blir så van att alltid höra hans tassande, eller hans snarkande för den delen. Men visst var det skönt att kunna ligga ocg dra sig lite på morgonen utan att måsta klä på sig och rasta hund i morgonkylan.
Kyligt var det förresten, sådär kyligt som bara Luleå kan vara. 10 minusgrader och snålblåst tränger verkligen igenom allt vad kläder heter. Burr.
Helgens inköp måste ha varit Johans 1,6 kilo lösviktsgodis tror jag (behöver jag säga att det ännu inte är uppätet?). Helgens julklapp gick till Johans lillebror och helgens tv var stand-upkväll på SVT. :)

Söndagen kom och vi åkta hem från Luleå för hundkurs med lillvovven. Ni kan tro att det var en glad vovve som mötte oss när vi hämtade honom hos svärföräldrarana. :) Det är en av de härligaste sakerna med att ha hund! :) Och hundkursen gick HUR BRA SOM HELST! Bäst i världen. Det finns inte ord för hur bra det var. Jag är änni inte helt säker på att det verkligen var min hund som satt där i andra ändan av kopplet. Hur duktig är han egentligen? Minst bäst i världen. *skryt*

Kurs i hundmassage har vi också hunnit med under helgen som var. Den var toppen. Hunden njöt i fulla drag och matte och husse lärde sig något nytt. Det här tror jag verkligen kommer att bli kanon för att få hunden att varva ned.

Vad har jag mer hunnit? Hmmmm..... ja det kanske inte var så mycket mer. Nu tror jag bestämt att sängen ropar. Imorgon är en fullspäckad dag. Vi ska hinna träna viltspår, jag ska få massage på jobbet och jag ska hinna följa med mamma och hämta hem ris till balkongen. Och allt detta ska göras innan kl. fem och helst innan det blir mörkt ute. Time is not on my side, som jag brukar säga. Mitt i natten i alla fall.

Gonytt....Ahhh, tänlte i alla fall avskuta med att stava lite rätt, men det fick sisådär.... :) Ber om ursäkt och lovar bättring enn annan sorts dag, eller natt....

Kommentarer
Postat av: Linda

Tack för en jättetrevlig helg!

2008-11-21 @ 05:29:34
URL: http://lindagosing.devote.se
Postat av: Linda

Försöker ivrigt att få min mor att inse fördelen med hundkurs... hon är dessvärre lite skeptisk. :(

2008-11-21 @ 05:30:24
URL: http://lindagosing.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0