Farbror blå!

Ikväll var en sån där h-veteskväll på jobbet. Allt var upp och ner redan när jag började och sen bara fortsatte det. För lite personal, samt stökiga och jobbiga gäster. Och varför i hela friden ska allting hända exakt samtidigt när allting har hela kvällen på sig att hända?

Avrundade kvällen fint med att tillkalla farbror blå, och jag fick inte bara en utan två farbror blå. Och dessutom en tant blå! Det fanns ingen hejd på hur mycket uniform det plötsligt fanns på mitt jobb av alla  jobb. Det jobb som sällan är dramatiskt i vanliga fall.
Det var i alla fall en obehaglig situation som jag inte får skriva nåt om. tystnadsplikt och grejer vet ni. Stackars sambon fick ställa upp som bollplank när jag kom hem halv två på natten. Tur att vi kan ta sovmorgon imorrn!

Och nu kan jag inte sluta tänka och som följd av detta kan jag inte somna. Suck.

Vet ni förresten att jag stavar som en kratta kl. halv  tre på natten? Ni ser det inte eftersom jag av hänsyn till alla språkpoliser läser igenom och rättar det mesta innan jag publicerar men jag ser det, och skrattar gott åt mig själv! Det är som om alla tangenterna har flyttat närmare varann sen sist...

Nej nu ska jag återigen avvisa datorn från sovrummet där den egentligen är bannlyst. Ikväll gjorde jag ett undantag! Det ska inte hända igen! :)

Sov gott alla ni som kan.

Kommentarer
Postat av: Sandran

Hej . Språkpolisen här. Alla språkregler upphör att gälla efter kl 00:00... Bra att veta till nästa gång ;) Vi är tokförkylda , men hör av oss när vi piggnat till så kanske vi kan ses, trots att du är i ett osocialt il!

2008-10-14 @ 08:00:31
URL: http://sambra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0