Lerig från topp till tå

Idag har min lilla hund roat sig med att först trampa omkring i lera, för att sedan hoppa upp och sätta tassarna ungefär överallt på sin matte. Jajjemän, det tyckte han för stunden var en alldeles lysande idé! Man kan konstatera att vi inte riktigt var överens på den punkten vilket lillvovven också blev varse!

Efter den starten på kvällens hundkurs var jag lite orolig för hur detta skulle sluta, men glatt överraskad kunde vi åka hem och konstatera att det gick riktigt bra. :)

Nu har jag dessutom köpt en ny älgklöv eftersom den förra klöven la sitt sista spår igår. Man måste ju passa på medan hösten ännu inte har övergått i vinter.
Jag trodde att gårdagens spår skulle vara en riktig utmaning för Chapp men tvingades inse att jag kraftigt underskattade hans spårförmåga. Jag måste nog omvärdera och klura till det ytterligare, framförallt ska jag nog lägga betydligt längre spår än vad vi gjort hittentills.

Jag visste att han var en väldigt duktig spårhund men att han var så här duktig det hade jag nog aldrig vågat tro. *skryt* :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0