Norran är med älg!

Haha, jag tycker det var himla roligt att dom efter alla dessa år upptäckte att norrans logga egentligen var en älg och ingen ren! :) Det stod att dom inte lyckats hitta någon information angående beslutet att gå från älg till ren i loggan. Jag tror att det helt enkelt var nån som misstolkade älgen och tog den för en ren och sen levde det lilla misstaget vidare genom norrans historia. :)

Jag måste säga att jag tycker att nya Norran var riktigt bra. Visst läste jag vilse utimellanåt och det kändes ibland som om karta och kompass borde ha bifogats för bortvirrade läsare. Men det är ju ungefär som när dom byggde om Coop. Första månaden hittade man ingenting men nu är det ju inga problem, man anpassar sig och lär om på nytt!
En av dom bästa grejerna med nya Norran tycker jag är storleken. Vi har ett ganska smalt köksbord och tidigare tog tidningen upp typ hela bordet. Nu kan man ju faktiskt använda merparten av  bordet till det som bordet är tänkt för. Nämligen frukosten!

Jag säger heja norran!

Nu ska jag gå in på norran.se och botanisera bland det gnäll somm oundvikligen följer med modernisering av morgontidningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0