Vittnesuppgifter och mål i livet

Jag har funderat en del på det här med att ha mål i livet. Det är ju skitsvårt. Eller det är inte så knepigt att klura ut slutmål i olika situationer men att bena ut delmålen är ju tokknepigt.

Hur ska man nå fram dit man vill? Vilka delmål ska man sätta upp så att slutmålet inte känns överväldigande och ouppnåeligt?

Varför finns det ingen bok med alla svaren?

Man kanske skulle bli ett Jehovas vittne... Haha. Jag träffade en kvinna för nån vecka sen som påstod sig ha alla svaren. Men hennes svar rörde i och för sig såna saker som när allt lidande skulle ta slut och så. Tydligen skulle allt världens lidande snart vara över eftersom han där uppe snart hade fått nog av människans sätt att hantera sig själv och sina friheter. Då skulle bara de som var rätttrogna (?) bli kvar på jorden och han skulle tydligen styra så att allt blev bra. Jojo.
Roligast var hennes öppningsfras där i dörröppningen, hon hade nämligen läst något intressant (!) i bibeln... jaja. Jag läste också något intressant i en bok häromdagen, men den som vill höra får fråga. Jag tänker inte springa omkring och knacka dörr om det.

Nu får jag väl något vittne efter mig, men tro mig, det är inget personligt. Det här med gudstro har jag aldrig vart mycket till övers för... Oavsett vilken bibel det gäller. Det är säkert jättefint för er som tror, men snälla, jag vill inte bli predikad för om jag inte har bett om det.

Det är klart, hade jag en bok som påstod sig ha alla svaren skulle kanske det mesta kännas lättare. Men frågan är, behandlar man då symptomen eller orsaken?

Kommentarer
Postat av: Carro

Haha jag håller absolut med dig! Dom som väljer att leva efter sin tro fullt ut får mer än gärna göra det, men jag vill inte bli indragen i det för det. Kul att det går framåt med vovven :) Kram

2008-10-22 @ 21:15:03
URL: http://thisiscarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0