Fantastiska valpkurs!

Igår var det äntligen dags. Jag värmde upp med storbråk mellan hund och matte, bara för att komma i stämning. :) Väl där kämpade vi tappert (tack o lov var det inte bara vi som fick känpa) och man såg sakta men säkert en förbättring. Hräligast var att jag fick veta att lillvovvens beteende var helt normalt och att jag inte skulle oroa mig. Dessutom fick jag lite verktyg för att hantera det och en liten boost självförtroende.

Kvällens mest intressanta var hur väl kursledaren läste, inte bara hunden utan även mig.

Ett nytt halsband inhandlades också och vilken skillnad det blev. Det är som att vara ute med en halt annan hund. Man tackar. :)

Nu blir det snart lite jobb och om jag har tur och Johan är hemma när jag slutar ikväll så kanske man får tigga till sig lite massage. Jag har nämligen träningsvärk efter kursen.... det hade man aldrig trott.

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken rolig grej, om vi skaffar hund ska nog jag också gå en valpkurs! Så Laban lär sig hyfs och jag lär mig hantera honom... ;)

2008-09-06 @ 08:58:19
URL: http://lindagosing.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0