Någon som har en bakdörr till övers?

Jag läser en klok bok just nu som jag tro jag berättat om tidigare, "Eat Pray Love" heter den i alla fall. Den ger mig lite perspektiv och hjälper mig att sätta ord på en del saker jag känner just nu.

Har ni nånsin känt att ni gör något enbart för andras skull och inte längre för er egen skull? Som att ni fortsätter lägga energi på någonting bara för att ni en dag kanske kommer att vilja det igen och inte vill att det ska vara borta då? Så känns det. Och boken beskriver det så fantastiskt som att man önskar att man kunde slippa ut genom en bakdörr utan att det märktes. Utan att det fick några konsekvenser för någon annan. Att man liksom bara kunde slinka undan och allt skulle fortsätta rulla på som förut i alla fall. Bara utan mig.

Är det någon som har en bakdörr att låna ut?

Kommentarer
Postat av: Linda

Du vet vilken bakdörr jag tipsar om? ;)



Tack för igår, mycket trevligt!

2008-09-01 @ 19:39:38
URL: http://lindagosing.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0