Vad har du i frysen?

Jag har en älgfot med tillhörande smalben! Jajjemän, du läste rätt! Och jajjemän, den är skitläskig! :)

Då kan man ju förstås komma att fundera över hur det kan komma sig att det har flyttat in en älgfot i min frys (eller rättare sagt i min mammas frysbox eftersom min egen frys är för liten och älgfoten stor...).

Idag var det viltspår som gällde på valpkursen, detta hade  jag verkligen sett fram emot eftersom jag funderat på att träna spår med lillvovven. Den första introduktionen gick lite sisådär, han nosade runt, runt och gick lite fel men hittade fram till älgklöven där massor av beröm väntade.
Men när det var dags för det riktiga spåret så såg man inte skymten av den där lilla osäkerheten. När han nosat ordentligen på påsläppet så bar det av i en otrolig fart. Det gick så fort så matte knappt hann med och nästan stod på näsan bland snåren som följd. Det var också enda gången han avvek det minsta från spåret och det var ju bara för att jag störde lite i linan när jag snubblade.

Chappen är nog en naturlig spårare och tro mig, han behöver använda skallen ordentligt så han lugnar ner sig litegrann.

Jag råkade i alla fall spendera lite pengar också, en spårsele och spårlina stod på inköpslistan och det kostar några hundralappar. Men vi fick ett läderkoppel på köpet för att vi handlade för mer än 300 kr. Så man kan också se det som att jag har sparat lite pengar där. Beroende på hur man räknar. :)

Det föll sig i alla fall så turligt att vi fick ta med oss klöven hem så nu är den nedfryst i mammas frysbox i väntan på första bästa lediga dag. Då ska jag och Chappen ut i skogen och gå spår! Jag ska bara komma över läskigheten med att bära omkring på en död älgfot :)

Kommentarer
Postat av: Carro

Mamma ska på ikea på lördag och då ska hon få passa på att handla lite tyg så jag kan göra mig en julgardin :) Kul att läsa om era framsteg på valpkursen! Det är inte alla som har ett älgben i frysen må jag säga :) haha Kram!

2008-09-22 @ 10:14:12
URL: http://thisiscarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0