Att vara vuxen

Det är inte alltid roligt att vara vuxen. Vuxenhet innebär så många val och så mycket ansvar.

Just nu innebär vuxenhet funderingar kring eventuella husköp med tillhörande (gigantiska) banklån. Vuxenhet innebär just nu även räkningar på hög som lämpligtvis vill kosta jättemånga kronor. Varför kommer fordonsskatten alltid samma månad som man haft bilen på verkstan där de vill ha mer än några kronor för att släppa ut bilen? Just nu har vi verkstadsräkning på 3000 och fordonsskatt på 2000. :(

Egentligen kanske det är så att bilen alltid vill repas samma månad som fordonsskatten kommer...så skulle det kunna vara. Men varför får man inte dela upp skatten per månad?

En liten tröst i sammanhanget är att Johan fick tillbaka pengar av sitt fack för att han betalat för mycket pengar. Hur man nu kan betala för mycket när det dras på Autogiro. Det är kanske troll av samma slag som de som drog för lite för min fackavgift så jag var tvungen att betala jättemycket på en gång. Den här gången är dock trollet på bra humör istället för under PMSpåverkan som fallet måste ha vart för mig.

Jaja, nu ska jag göra ytterligare en vuxen grej. Skriva en handlarlista. Tråk!

Jag hoppas att imorgon blir en roligare vuxen dag. Är förresten vuxenhet ett ord? Tveksamt... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0