Skrämmande

Har någon mer än jag märkt att främlingsfientliga grupper gör sig allt mer synliga i vår stad? Hela Anderstorp är tapetserad med stickers med en www-adress på som jag inte tänker göra reklam för genom att skriva ut. Direkt när jag såg den fick jag en känsla av att budskapet bakom denna knappast kunde vara positivt men man ska ju inte döma utan att ha belägg för det så jag kollade upp den, och mycket riktigt, det var precis som jag misstänkte.

Jag såg imorse att nån försökt skrapa bort klistermärkena efter vår promenadväg! Bra jobbat! Tyvärr såg jag också på deras hemsida att dom idag är ute och sätter upp nya.

Vart är världen på väg? Varför kan vi inte leva sida vid sida allihopa? Varför kan det inte bara vara ok att vara olika?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0