Långkalsonger eller täckbyxor?

Startade dagen på bästa tänkbara sätt i morse. Med hjälp av väckarklockan. Klockan fyra. Läs gärna ironin mellan raderna. Men även denna dag lyckades jag kravla mig ur sängen, genom duschen och i kläderna. Hur lyckas jag? Jag är lite förvånad varje dag när jag kommer till jobbet faktiskt. :)

När jag kommer ut i cykelskjulet så står jag en stund och tittar på en plastpåse som ligger höpknövlad i ett hörn. Fråga mig inte varför detta kändes som en meningsfull syssla klockan 04.45... Helt klart är att man inte riktigt fungerar normalt det klockslaget på dygnet. Kroppen är liksom vaken men sinnet dröjer sig kvar i sängen.
I alla fall, när jag då står där och tittar så smyger sig en känsla av glömska på mig. Jag vet att jag glömt något men det tar en liten stund innan det går upp för mig vad det är jag glömt. Att det var någonting väldigt viktigt stod klart tidigt. Och mycket riktigt, någonting VÄLDIGT viktigt var det minsann. Jag hade nämligen glömt ta med mig påsen med mina arbetsbyxor. Hade det inte vart för den där påsen i cykelskjulet så hade jag tills resten av världen vaknat vackert fått jobba i antingen täckbyxor eller långkalsonger som för dagen var det enda plagg jag hade under täckbyxorna.

Vi kan ju konstatera att varken eller är acceptabel klädsel i mitt jobb. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0