Trötthund

Idag har jag världens tröttaste hund. Det är lika med världens snällaste och minst krävande hund. Matte får en dags ledighet från hundlivet som är så fantastiskt men också krävande from time to time. Missförstå mig inte, jag älskar mitt nya hundliv men ibland är det skönt med lite paus. :)

Igår avslutades den vardagslydnadskurs vi gått i sju veckor nu, och som den avslutades. Toksvår fotövning med både störande bollar och godishögar (!) som skulle rundas. Nämde jag att min hund är såväl matvrak som bolltokig? Men till slut gick också vi banan under lös fot! Hurra! Alla var imponerade.....! :)
Vi roade oss också med svåra inkallningsövningar genom smala tunnlar av hundar samt ett led med hundar som stod tätt, tätt mellan hund och förare. Hunden skulle sen kallas in och helst springa igenom ledet, inte runt, för att komma till matte! Chappen klarade det med glans. *skryt*

Nog med skryt, för nu. :) Nu ska jag mana ut lillvovven a.k.a. tröttvovven på en liten promenad. Sen ska jag skotta av balkongen och njuta lite i solskenet med min nya Scrapbooking m.m. som jag köpte igår. Och just som jag tittar ut inser jag att solen har gått i moln. Jaja. Det kanske kommer tillbaka så småningom. Och då är ju balkongen redo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0