Vår, härliga vår! (med inslag av rådjur).

Är det någon mer än jag som märkt att våren verkar vara på väg? Det droppar sådär härligt från taken, fåglarna kvittrar, solen lyser och man kan plaska omkring i slasksnön på väg från jobbet! Sen kan man också halka omkring på slasksnön tidigt på morgonen när den fortfarande är frusen efter natten.... hmm. Man får så att säga ta det goda med det onda. :)

Vår betyder också massor av härliga hundpromenader i solskenet! Herregud vilket bra hundliv vi lever! Jag älskar att ha hund! Nästan hela tiden. ;)

Häromdagen (eller snarare häromveckan) gick jag och vovven en riktig långprommis i skogen. När vi strosade på i godan ro längs stigen ser jag plötsligt hur hela hunden stelnar till längre fram. Det går liksom inte att missa hur spännande denna upptäckt verkligen var för världens bästa Chapp. Jag hinner tänka "nu är det kört, nu sticker hunden" när jag kommer ihåg hur det gick sist jag tänkte så...dvs. jättebra. Så jag visslar på honom och döm om min förvåning när han trots RÅDJUR (!!!!) vänder, springer fram till sin häpna matte och sätter sig fint och inväntar leverpastejen. Herregud vad bra han är. Det var ju trots allt ett helt rådjur som skuttade förbi!
Såhär i efterhand vet jag inte vem som vart mest förvånad, Chapp, matte eller rådjuret! :)

Johan har också hunnit med att bli lite äldre (hurra, hurra, hurra, hurra). Likväl Jocke (hurra, hurra, hurra, hurra). Detta har firats med massor av god mat, presenter, trevligheter i Piteå samt tårta i ohyggliga mängder.

AIK har också hunnit med att spela hockey i massor med perioder på raken. Helt utan respekt för oss som skulle stiga upp klockan fyra dagen efter. Jag vågar inte svalöja mer än att jag inte direkt var på strålande humör när jag vaknade i morse. Jag tror jag sov i duschen. Men det var det värt. Hejja AIK! (förlåt Sandra, jag vet att du hejjade på Linköping...) :)

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag diggar solen och om snön måste bort för att kunna sitta där, ja då får man ta vad man har för att få bort den :) haha Kram

2009-03-17 @ 20:48:20
URL: http://thisiscarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0