Bokslut 2008

Vad gjorde du 2008 som du aldrig gjort förut?
Vi blev med hund!

Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2009?
Jag tror faktiskt inte att jag gav något nyårslöfte förra året, eftersom man ändå aldrig håller vad man lovar på nyårsaftonens natt.
Men i år gör jag faktiskt ett försök. Jag ska bli bättre på att ta hand om mina tänder. Att inte slarva med tandborstningen på kvällen blir den stora utmaningen, morgonen är ju inga problem men på kvällen är jag så trött så att jag ofta hoppar över det. Men nu ska det bli ordning på tandtrollen! :)

Fick någon i din närhet barn?
En arbetskompis fick en liten pojke i november. Detta firade vi med smörgåstårta. Det måste ha vart en väldigt bra smörgåstårta eftersom den största smörgåstårtemotståndaren av alla - jag - faktiskt tyckte att den smakade helt okej! :)

Dog någon i din närhet?
2008 var året av tre begravningar för många. vi begravde älskade Kalle den 14:e juni, kära Katta den 27 juni och Johans mormor den 7 augusti. I februari gick också en av mina kusiner bort i en skoterolycka. Vi hade aldrig någon direkt kontakt men när sorg drabbar personer i ens närhet och på det sättet är det jobbigt på ett annat plan.
Året som gick var ett tungt år.

Vilka länder besökte du?
I mars åkte vi till Egypten för sol och bad under en vecka, och solade och  badade gjorde vi! :)

Vad skulle du vilja ha 2009 som du saknade 2008?
Lugn och ro. Inga dödsfall och därmed inga begravningar. Låt 2009 bli ett år då vi får vila upp oss och hämta nya krafter.

Och kanske ett husköp när man ändå är i farten av att önska saker inför det nya året. :)

Vilket datum från 2008 kommer du minnas, och varför?
Den 15 juni uppfylldes en dröm jag knappt vågat tro någonsin skulle slå in. Lillvovven var inte längre en avlägsen dröm utan en faktiskt varelse som sussade sött i mitt knä hela vägen hem från Timrå. Hela den helgen var omtumlande med nystartad semester blandat med begravning och hundköp.

Vad var det största du åstadkom?
2008 var kanske inte de stora prestationernas år, det var snarare att år av överlevnad.

Vad var ditt största misslyckande?
Min egen träning. Den blev hyfsat åsidosatt medan vi kämpade på med allt annat samt försökte klura ut detta med hundägandet.

Vems beteende förtjänade att firas?
Sandras för att hon inte tvekar att berätta för någon när de betyder något för henne! Noshörningen hänger med mig vart jag går. Åtminstonde så länge jag håller reda på  mina nycklar och inte racklar bort dom. :)

Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Jag tänker inte nämna några namn men man kan konstatera att man utimellanåt stöter på personer som livnär sig på andras olycka. I år har jag tvingats tackla två sådana personer för många men dragit slutsatsen att de förmodligen mått sämre än jag i slutändan.

Var tog det mesta av dina pengar vägen?
VOVVE.

Vad gjorde dig jätte-, jätte-, jätteexhalterad?
Hundhämtandet. Äntligen skulle drömen bli sann!

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2008?
Oj, ingen aning. Jag är så dålig på det där med musik. Jason Mraz kanske?

Bästa filmer 2008?
Wild Hogs, visst var det 2008? :)

Vad önskar du att du hade gjort mer av?
Badat i somras, men sommaren gick åt till att vila upp sig mellan alla begravningar och till att rasta hund i regnet! Med tanke på vädret kanske det inte hade blivit så mycket bad även om det inte varit något hundrastande och begravande. Vi får kompensera för detta nästa sommar istället!

Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Gråtit.

Favorit-TV-program?
Greys Anatomy var årets stora upptäckt. Jag lyckades faktiskt med bedriften att följa en hel säsong i våras, trots knasiga arbetstider. Men sen var det slut, under hösten/vintern missade jag typ alla avsnitt. Suck. Tur att det finns DVD. :)

Vilken var den bästa boken du läste?
Eat, Pray, Love. Konstigt nog har jag inte läst den färdigt än...

Vad gjorde du på din födelsedag?
Visst är det konstigt att man ofta glömmer vad man gjorde på sin födelsedag. Jag skulle gissa att jag fikade och öppnade lite presenter. :)

Hur skulle du beskriva din stil 2008?
Ja då kom vi till nästa sak som inte riktigt är min grej. Mode. Jag tror inte min stgil vart varken mer eller mindre än tidigare men man kan konstatera att jag nu i alla fall funderar över hur min stil ska vara i framtiden. Det kanske blir projektet för 2009?

Hur höll du dig ifrån att bli galen?
Älskade sambon och lillvovven har hållit mig sansad när man stått på ravinens rand.

Vem saknar du?
Alldeles för många.

Vem var den bästa nya personen du träffade?
2008 var året då jag träffade många nya människor så det skulle ta för lång tid att klura ut ett svar på denna fråga. Därför lämnar jag det vid ingen nämnd och ingen glömd.

Berätta om en värdefull läxa du lärde dig 2008:
Att så lite som möjligt vara i närheten av personer som stjäl energi utan att ge någonting tillbaka. Varför ödsla sin kraft på dem?

Lärde du dig något nytt under 2008?
Jag har på allvar börjat med mitt kortmakeri och mitt scrappande. Jag lär mig nya saker om mitt eget skapande varje gång jag sätter mig ned vid pysselbordet och varje gång jag kikar runt på alla underbara scrapbloggar där ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0