Tjohooo...

...jag har gett hobbyaffären 200 kronor idag! Men jag fick ju väldigt många fina saker i gengäld. :) Det ska blir riktigt fina julkort av alltihopa :) Förhoppningsvis typ 11 stycken, för så många fler behöver jag innan jag har gjort julkort till alla som ska få. :)

Sedan har vi också hämtat våran bil, och du kan aldrig gissa vad han som hade lackat den hade gjort!!!!! (Jo, Sandra kan för jag har redan berättat det för henne, i mycket irriterat tonläge över telefon). Han (lackaren) och Johan hade kommit överens om att Johan skulle komma och hämta bilen under sin lunch, nån gång mellan kl 11.00 och 12.00. Då skulle man ju kunna få för sig att han lackaren skulle vara där då. Vi letade och letade och ringde och ringde. Men vi varken hittade någon eller fick tag på någon över telefon. Till slut fick Johan tag i ett mobilnummer där han mot förmodan faktiskt svarade den där killen. Och vad säger han? Jo, nycklarna sitter i bilen. I BILEN! I DEN OLÅSTA BILEN! SOM STÅR ALLDELES ENSAM MITT PÅ GARAGEUPPFARTEN UTANFÖR ETT HUS DÄR INGEN ÄR HEMMA!

Vilken jävla bilförsäkring gäller om den bilen blir stulen? Ja inte då våran! Visst är det då gudförbannat. Hur kan man göra nåt sånt? Man kan ju inte bara lämna en bil olåst och obevakad och hoppas att ingen stjäl den. Det vore då en sak om det vore ens egen jävla bil, men inte någon annans! En sån bil som man inte äger själv, vars nyckel har överlämnats i förtroende för att ett jobb ska göras på nyckelns bil. Ett jobb som kostar en väldig massa kronor för bilens och nyckelns ägare.

Ja, skulle jag en dag få för mig att byta karriär och bli biltjuv. Då är den där lackfirman det första stället jag skulle gå till. Tänk, man kanske hittar en OLÅST BIL!!!! Ahhhh, jag blir så frustrerad över människors dumhet.

Men det är klart, man kan ju se det som ett spännande lotteri. Du kanske får tillbaka bilen. OM DEN INTE ÄR STULEN FÖRSTÅSS!

Men bilen blev fin. Det är ju i alla fall en klen tröst i sammanhanget. Och vi vann ju dessutom lotteriet.

Kommentarer
Postat av: Sara Ostkrok

ja det mår man, fyfan, men SÅ gott!
Kommer att göra om det igen:)

2007-10-25 @ 19:44:02
URL: http://minvarld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0