Idag är en typiskt bra dag!

Idag har det hänt massor av bra saker! Jag ska försöka berätta om allt men det finns risk att jag glömmer något, eftersom jag är glömsk! :)

~ Solen vaknade på min lediga dag! Härliga härlighet! Solsken, gnistrande snö och lagomt många minusgrader! Härligt! Man behöver verkligen lite solsken efter mörka december....

~ Jag överlevde EKG och massa blodprover. Eller massa och massa. Två rör tog dom.... Men vägen dit var lång. Den stackars USKeleven hade inte riktigt nålen på sin sida idag så det blev några stick, i båda armarna, innan dom fick ut dom där rören med blod (jag kommer att vara så blå så blå så...). Och sen strulade det lite för henne med EKG:et också men det löste sig. Dom ska väl alla lära sig på någon. Och idag var denna någon jag.
Men som sagt var, jag överlevde. Nu återstår bara att vänta på resultaten.

~ Sandra ringde och ville promenera i solen med mig! Jag bestämde mig för att det var en jättebra idé trots att jag hade tvätttid idag....så jag slängde in en maskin och tog sen min racerbil till Kåge. Och det var precis en sån bra idé som jag hade bestämt mig för. Härliga tider.

~ Fika i Sandras kök. Mycket trevligt men tyvärr kortvarigt eftersom jag var tvungen att styra hemmåt för att hinna med i alla fall lite tvätt till.

~ När jag kom hem till tvättstugan hände nästa braiga sak. En snäll tant! Hon hade turligt nog precis tvättat och torkat alla sin tvätt färdigt, så jag fick ta alla hennes maskiner och hennes torktumlare och hennes stooora torkskåp! Så med totalt fem maskiner och massor av tork så är ju tvätten klar i ett nafs trots Kågeutflykten. Ibland ska man bara ha så där tur.

~ God middag. Eller det har ju egentligen inte hänt än, men jag har handlat till den....det blir mumsig pastasås på grillad karré och creme fraiche. Johan kommer att bli glad! :)

Och nu sitter jag och smuttar på en smoothie på mango och apelsin. Massor av vitaminer till mig. :)

Härliga dag!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du är utmanad!!

2008-01-24 @ 21:33:07
URL: http://trulle83.blogg.se
Postat av: Sandran

Grymt! Trevligt att jag och Neela fick va med och göra din dag till en bra dag :) Hoppas middan blev god och kvällen lika bra som dagen!
Jag var och också jätteglad för att du kom å gick med mej, det är så mycket trevligare att gå när man har sälskap, och dessutom lättare att ta sig nedför våra bro med vagnen...

2008-01-26 @ 18:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0