Sammanträffande?

Inatt drömde jag att någon hade dött och att vi skulle på begravning. Av någon anledning skulle denna begravning repeteras först och prästen drog igång något sorts skådespel med bildspel och grejjer för att åskådliggöra någonting viktigt. Inblandat i detta skådespel var en talgoxe som jagad av en bretonvalp (läs hundvalp av rasen Breton, stående fågelhund) förtvivlat hoppade uppför en trapp som ledde ända upp till taket där fågeln fann sig inmålad i ett hörn.

Konstig dröm, men nu till sammanträffandet, jag träffade årets allra första vinterfågel idag. Ett litet sällskap med talgoxar (!) slog sig ned på vårt balkongräcke imorse när jag slöade till lite i soffan efter frukost. Hmm. Vad betyder detta? Ska man vänta sig att fler delar av denna dröm ska slå in? Död? Galna präster? Eller att Johan ska cykla (!) uppför Mount McKinley?

Jag drömmer mycket konstigheter just nu, häromnatten drömde jag att vi var strandade ute på någon enslig gård. En hop med okända män höll till inomhus och utförde någon sorts sjukvård, medan vi kvinnor befann oss ute vid nån jordkällare. Vi skulle hämta potatis men för att komma åt potatisen behövde vi först ta hand om de kroppar som förvarades i jordkällaren. Skitläskigt. Dom skulle tvättas och snyggas till för att sen begravas.

Jag ser ett mönster i mina drömmar. På ett eller annat sätt är döden inblandat. Nej nu sätter jag drömstopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0