Det brinner!

Idag har jag och mina kollegor lärt oss vad vi ska göra om det brinner. Jajjemän! Vi har funderat och tänkt efter och släckt anlagda bränder på räddningstjänstens övningsfält.

Till och med hunden har gått brandutbildning, han var inte så imponerad och ägnade sig åt en hel del tuggande på matte (vilken tur att han bara var med en halvtimme). Han har också åkt brandbil, mycket spännande. :)

Nu till dagens fråga: Vad gör alla människor i skogen klockan tolv på en torsdag? Det fullkomligt kryllade av små muppar, överallt! dom dök upp där man minst anade det och inte hade en chans att hinna kalla till sig hunden innan det var för sent. Så då tänkte jag att vi går upp på berget, där borde vi inte träffa nån. Men så fel jag hade. Mitt i skogen där det inte ens fanns någon stig kom det en man vandrandes. Om han då hade vart klädd som en bärplockare, men nej. Han traskade omkring i jeans och alldeles hundlös. Vad gjorde han där?

Jag har kommit fram till att han nog var en skummis. Han hade mustasch. Alla skummisar har mustasch! Förlåt för att jag drar alla skummisar över en kam. Men är man ändå redan en skummis kanske inte mina kammar har så stor betydelse. :)

Och därmed inte sagt att alla med mustasch är skummisar, bara många!

Kommentarer
Postat av: Tess

Då räknas nog jag också som en skummis då jag kan vara ute och vandra i skogen efter småstigar eller hitta egna vägar ibland. Fast jag har inte mustasch i alla fall ;)

2008-09-26 @ 22:47:50
URL: http://thesso.blogspot.com
Postat av: Carro

Jag har inte sett en kotte som tvättat fönster omkring oss, så idéen var faktiskt min egen! haha Man blir nöjd när man ser vilken skillnad det blir med rena fönster :)

2008-09-29 @ 19:47:02
URL: http://thisiscarro.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag har från tiden på statt fått lära mig hur man gör det hela snabbt. Måste ha tvättat flera hundra fönster där... Det var dagar det! Dessutom är jag lite för noga och vill inte ha ränder :) haha Tur att man inte behöver göra det alltför ofta.

2008-09-29 @ 23:05:56
URL: http://thisiscarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0