Världens bästa hund!

Men först en liten lista jag snott från andra:

Fem saker i frysen
Kycklingfileér
Bär
Äpplen
Köttfärs
Isbitar


Fem saker i garderoben
Jeans
Myskläder
Underkläder
Sockar
Tröjor


Fem saker i bilen
Hund
Hundbur
Sand (se ovan...)
Vattenskål (se punkt ett och två)
Nödväska (startkablar och mössor och annat bra-att-ha-när-bilen-stannatgrejjs)

Fem saker i handväskan
Mobil
Jobbnycklar
Kalender
Plånbok
Lypsyl


Och nu till världens bästa hund. Igår, efter en helvetesdag på jobbet, var jag så säker på att hundkursandet skulle gå åt pipan för att matte var alldeles för trött och det brukar vovven inte vara sen att utnyttja. Men dra mig baklänges, han skötte sig hur bra som helst. HURRA! Jag var så glad, så glad och så stolt så jag trodde att jag skulle spricka. :) *mallig*
Nog hade vi några småbråk men dom kunde inte ens jämföras med vad vi haft andra gånger. Och de små vi hade igår gick över jättefort. Jag sov riktigt riktigt gott i natt! :)

Nu är det roligt på riktigt att ha hund. Men lite läskigt kan det också vara, vilket jag blev varse på vår promenad i skogen för en stund sedan. Jag var en duktig matte och övade inkallning i det fria när jag plötsligt upptäcker hur det skummar saliv ur munnen på lillvovven. Det var dessutom lite rödfärgat som om det var blodblandat saliv. Läskigt. Jag skyndade mig hem i alla fall men när vi kom hem var det bara borta. Jag kollade munnen lite extra och ser då att han tappat en av de sista tänderna, en huggtand. Förmodligast var det väl därför. Puh. Mattehjärtat tog ett extra skutt där.

Nu blir det snart hockeypremiär så lillvovven (som för övrigt verkar ha planer på att snart vara en storvovve) ska hälsa på hemma hos svärföräldrarna några timmar. Trött som han är så här dagen efter kurs är han ganska lättskött. :)

Middagstajm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0