Husdrömmar

Idag har vi tittat på ett hus. Eller Johan har tittat och jag har kärat ner mig skulle man kunna säga. Jag vill säga åt banken att ge oss pengar NU så vi får flytta in imorgon men Johan tvekar.

Jag anstränger mig verkligen för att inte påverka hans beslut om huruvida han vill bo i skogen eller inte för det måste ju bli rätt för oss alla tre. Det är ju inte bara jag och hunden som ska trivas i vårat hus. En olycklig älskling är ju lika med en olycklig jag så det blir inte bra. Det är det inte värt hur bra huset och läget än är.

Men för min egen del kan jag bara konstatera att huset har i princip allt det jag vill ha. Massor med skog och berg. GÅNGAVSTÅND (dvs. nära) till en sjö med oändliga träningsmöjligheter. Massor med gräsmatta där man gott och väl rymmer en träningsplan för hunden. Fint kök. Öppen spis I SOVRUMMET. Nära till stan. Jag kan fortsätta hur länge som helst. Sen har huset förståss en massa praktiskta braigheter och några mindre negativa sidor som jag inte bryr mig om att gå närmare in på just nu. Sen har det också ett fint pris och bra förutsättningar för en budgivning... :)

Vi låter älsklingen sova lite på saken så ser vi vart vi hamnar. :)

Kommentarer
Postat av: Sandran

Håller tummarna och hejjar ivrigt på ditt lag den här gången! Var det på fredag du och capp skulle veterinära er? annars vill jag gärna sälskapa - ska hålla mej i stan hela dan, har lite ärenden och några tider att passa - tyvärr vill dom inte vara efter varandra utan jag kommer att få lite tom tid mellan varven...

2009-10-15 @ 11:01:03
URL: http://sambra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0