Personalferre och sömnlöshet

Igår var det personalfest i Ronnys jaktstuga, och vilken trevlig kväll det blev! :) God mat, gott sällskap och många goda skratt, kan det bli bättre? :) Nedan ser ni en av kvällens bästa bilder. Nu är det bevisat, även vuxna män måste sitta ner ibland. :)



När jag kom hem strax efter tolv i natt hittade jag min sambo sovandes på vardagsrumsgolvet. Sjuklingen våran hade hållit låda när husse försökte lägga sig i sängen för att sova och ville inte lugna sig förrän husse låg och kliade på honom på golvet. Förmodligen hade han både ont och längtade efter matte. Lillvovven min. Liiiite dåligt samvete får man allt även om man vet att det inte fanns något alternativ.

Men han är så ynklig i sin stooooora tratt. Stackarn.

Det blev inte många timmars sömn för mig då jag tog över nattskiftet från Johan när jag kom hem. Våran soffa är väldigt bra på många sätt men att sovas på är inte dess bästa användningsområde tyvärr. Och om man därtill lägger en hund som oroligt vankar av och an och som vill bli kliad på och är törstig om vartannat så blir resultatet sömnlöshet. Men vad gör man inte för sin mysgris?

Nu har jag precis pratat med veterinärerna eftersom Chappen inte har kunnat kissa än. Han lyfter på benet (!) men det kommer ingenting. Dom ville att jag skulle avvakta en timme till eftersom han nyss fått sitt smärtstillande för dagen. Förhoppningsvis släpper det på snart annars får vi åka in och kolla upp det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0