Stackars mig

Självklart, om jag sätter det hela i ett världsligt perspektiv, så är min förkylning ett hyfsat banalt bekymmer. Men ibland måste man bara få tycka synd om sig själv i alla fall. Jag fick gå hem från jobbet idag - det känns som om jag har blivit överkörd av ett tåg.

Det bästa botemedlet brukar ju vara att sova och det skulle vara mitt förstahandsval om det inte vore för att det renoveras i en lägenhet här intill. Suck.

Jag måste ju erkänna att jag ofta tycker att vo har onödigt många tv-kanaler nu för tiden... men de fyller verkligen en viktig funktion en dag som denna.

En annan sak jag verkligen uppskattar just idag är hunddagiset. Herregud så skönt det känns att inte behöva ha dåligt samvete för att jag inte orkar underhålla något mer än min växelvis rinnande och täta näsa. Vovven skulle vara så uttråkad. Förhoppningsvis kommer han hem ordentligt motionerad och aktiverad i eftermiddag.

Nu börjar det närma sig lunch, älsklingen kommer och levererar en Karins lasagne och med lite tur - Twilightfilmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0