Jag spelar faktiskt, och förstår nästan vad jag gör...

Jag hittade en kanonbra pianoskola på Youtube som jag börjat med idag och nu börjar det faktiskt kännas som att jag förstår lite mer av vad jag pysslar med vid pianotangenterna. :)

Tyvärr är den på engelska så alla ord man ska kunna lär jag mig ju liksom på fel språk vilket förmodligen kommer att ställa till det en del om jag lyckas hitta en irl-lärare som kan hjälpa mig på vägen. Men oftast går det ganska bra att översätta rakt av har jag upptäckt.

På fredag bjuder vi förövrigt våra pianobärare på middag som tack för hjälpen. Det blir smördagsinbakad fläskfilé med svamp och pommes. Till efterrätt blir det någon form av paj eftersom jag har frysen full med frukt och bär istället för mat. :) Smaskens.

Men nu börjar klockan vara för sen för att spela piano när man bor i lägenhet så det är bäst att jag hittar på någonting annat (kämpar för att ignorera alla "nyttiga" saker jag skulle kunna göra). Jag tror jag går och busar med lillvovven min...

Kommentarer
Postat av: Sandran

men.. alltså... Spelar du piano?? På riktigt?? och har du ett piano i lägneheten?? Hur hände det här - när blev du intresserad av sånt?? Känner mig väldigt förvånad här borta i Kåge, men glad för din skull - piano är kul!! När Noomi blir en glad bäbis hjälper jag dig gärna med spelandet om det är nåt jag kan tillföra. Puss å kram så länge - nu ska jag fortsätta överleva.

2010-01-16 @ 18:43:32
URL: http://sambra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0