Antingen börjar jag bli gammal...

Jag slösurfade runt på lite bloggar nyss och snubblade över följande uttryck: "Jag fick nyss hål i mina ögon på grund av denna söta hund".

Que?

Det var alltså en tjej som bloggat om hur otroligt gärna hon ville ha en mops och därtill lagt upp ett antal bilder på några vovvar. Och i kommentatorsfältet återfanns då ovanstående citat.

Jag vet inte, antingen börjar jag bli så gammal så jag inte längre förstår uttrycken som ungdomarna slänger sig med idag eller så har jag helt enkelt aldrig sett någonting så sött så jag fått hål i ögonen - och därmed inte kan relatera till uttrycket. Vem vet. :)

Till sakfrågan då angående mopsarnas söthet - Ja dom är otroligt charmiga om man bara ser till utsidan. Om man däremot går lite djupare så förstår man hur otroligt synd det är om många av dessa sötnosar. Problem med andningen och luftrören i allmänhet är mer regel än undantag. Dessutom kan jag tänka mig att de lätt får svampangrepp i alla dessa veck de har i ansiktet. Stackars små. Jag tycker att mopsarna är ett typexempel på avel som har gått för långt. Har vi verkligen rätt att manipulera en ras till dess absurdum bara för att vi tycler att det är sött. Hundstackarna lider för vår fåfänga. Jag ger tummen ner för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0