Försummelse

neglect Engelska Substantiv: försummelse Verb: neglect (transitivt) bortse från. försumma

Jag har visst försummat, eller bortsett från om man ska tro http://wiktionary.org, min blogg på senare tid. Jag ber inte om ursäkt på det barnsliga dagboksmaneret utan konstaterar endast att så är fallet.

Well, vad är nytt? Vi håller fortfarande på att köpa hus...lite tjall med grunden som ska fixas och det är delvis det som upptar vår tid. Att klura ut exakt vad som ska fixas, hur mycket det vill kosta och hur mycket det ska prutas på huspriset som en följd av att det behöver göras. :)

Lillvovven har dessutom gått och blivit sjuk - förkyld tror veterinären. Han hostar nåt förfärligt. Visste ni att en hund som hostar låter som att den ska kräkas? Det har jag lärt mig igår, inatt och hela dagen. Puh. Det är riktigt plågsamt att höra - och man tycker så synd om älsklingsvovven. Han är sjukskriven från dagis på order av veterinären samt beordrad vila. Hmpf, försök förklara det senare för vårt energiknippe. Han är redan less - hur ska det gå innan veckan är slut?

En tråkig konsekvens av sjukskrivningen är att vår spårpremiär som jag hade planerat till helgen som var blev inställd. Inställt är också lydnadsträningen vi skulle på i Långviken imorron - typiskt. Jag hade verkligen sett fram emot att komma igång ordentligt nu efter den långa och hårda vintern men vi får väl skjuta det lite på framtiden helt enkelt.

Nu ska vi ta tempen på hunden - wish us luck. (Ni kan tro att jag just nu önskar att vi vant honom vid detta vid tidig ålder...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0