Nu känns det lite lättare

Igår hade vi besiktning av grunden i huset - det gick ju inte att besikta under den ordinarie besiktningen eftersom det var så mycket vatten där då.

Och det gick klart över förväntan. Endast ett väldigt begränsat utrymme var skadat och resten såg "jättefint ut", för att citera besiktningsmannen själv. :) Skönt. Nu ska vi bara bryta arm om vem som ska åtgärda vad...

Men nu känns det som att man kan slappna av en aning i alla fall och njuta lite av att vi har köpt hus. När jag inte oroar mig för hur vi ska klara ekonomin såklart. Jag har nämligen kommit in i det stadiet nu, men jag tror att det går över snart. Sambon har tydligen redan gått igenom det och kommit över det så jag antar att det finns hopp även för mig.
Det är inte så att jag ångrar att vi köpt hus men jag måste erkänna att det samtidigt känns läskigt. Man kastar sig huvudstupa in i en ekonomisk situation som man inte vet någonting om - utan fallskärm. Läskigt men roligt på samma gång. Det är ju trots allt det här vi vill. Ekonomin får helt enkelt lösa sig. I värsta fall får man lära sig tycka om nudlar... ;)

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag håller tummarna för att allt löser sig på bästa sätt för er!

Det vore roligt med en riktigt tjejkväll med dig och Sandra, jag ser gärna SATC 2 med er! =)

2010-05-18 @ 12:52:07
URL: http://lindagosing.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0